„Jeśli Firma nie wie dokąd zmierza, jest bardziej niż prawdopodobne, że zmierza donikąd”
Jack Welch
W obecnych czasach wiedza na temat funkcjonowania organizacji, skuteczność jej działania wydaje się być na wagę złota. Jednak bardzo często zdarza się, że dwie osoby w tym samym miejscu i o tym samym czasie widzą zupełnie różne rzeczy – widzimy bowiem nie to co jest, lecz to, co jesteśmy gotowi zobaczyć.
Henry Ford wynajął kiedyś eksperta w dziedzinie wydajności pracy, żeby ocenił jego firmę.
Po paru tygodniach ekspert wrócił do Forda.
Jego ocena była nadzwyczaj pochlebna, z wyjątkiem jednego słabego punktu.
– To tamten człowiek w hali – naskarżył ekspert
– Kiedy przechodzę przez jego gabinet, widzę, że leży on wyciągnięty z nogami na biurku i zażywa drzemki. On marnuje pańskie pieniądze, panie Ford.
– Ach, ten człowiek – odpowiedział Ford
– Kiedyś wpadł na pomysł, dzięki któremu zaoszczędziliśmy miliony dolarów. A jego nogi znajdowały się wtedy dokładnie w tym samym miejscu co teraz.
Jesteśmy świadomi, że:
Każde przedsiębiorstwo zostało powołane dla realizacji określonego celu.
Każda komórka organizacyjna, a w niej każde stanowisko winno być tak zdefiniowane, aby jak najefektywniej realizować cel organizacji.
Każdy pracownik winien mieć odpowiednie dopasowane kompetencje, odpowiednio sformułowane cele, odpowiednie narzędzia i motywacje, aby jak najlepiej realizować swoje cele które wynikają z celów biznesowych Firmy
Każda organizacja charakteryzuje się pewnym specyficznym dla siebie klimatem, który ma niebagatelny wpływ na efektywność jej funkcjonowania.
Wyniki badań i sugestie naszych konsultantów znacznie ułatwią Państwu zarządzanie organizacją, co bez wątpienia przyczyni się do zwiększenia przewagi Państwa firmy na rynku.
Zobacz więcej: