„Jeśli Firma nie wie dokąd zmierza, jest bardziej niż prawdopodobne, że zmierza donikąd”

Jack Welch

W obecnych czasach wiedza na temat funkcjonowania organizacji, skuteczność jej działania wydaje się być na wagę złota. Jednak bardzo często zdarza się, że dwie osoby w tym samym miejscu i o tym samym czasie widzą zupełnie różne rzeczy – widzimy bowiem nie to co jest, lecz to, co jesteśmy gotowi zobaczyć.

Henry Ford  wynajął kiedyś eksperta w dziedzinie wydajności pracy, żeby ocenił jego firmę.

Po paru tygodniach ekspert wrócił do Forda.

Jego ocena była nadzwyczaj pochlebna, z wyjątkiem jednego słabego punktu.

To tamten człowiek w hali – naskarżył ekspert

Kiedy przechodzę przez jego gabinet, widzę, że leży on wyciągnięty z nogami na biurku i zażywa drzemki. On marnuje pańskie pieniądze, panie Ford.

Ach, ten człowiek – odpowiedział Ford

Kiedyś wpadł na pomysł, dzięki któremu zaoszczędziliśmy miliony dolarów. A jego nogi znajdowały się wtedy dokładnie w tym samym miejscu co teraz.

Jesteśmy świadomi, że:

Każde przedsiębiorstwo zostało powołane dla realizacji określonego celu.

Każda komórka organizacyjna, a w niej każde stanowisko winno być tak zdefiniowane, aby jak najefektywniej realizować cel organizacji.

Każdy pracownik winien mieć odpowiednie dopasowane kompetencje, odpowiednio sformułowane cele, odpowiednie narzędzia i motywacje, aby jak najlepiej realizować swoje cele które wynikają z celów biznesowych Firmy

Każda organizacja charakteryzuje się pewnym specyficznym dla siebie klimatem, który ma niebagatelny wpływ na efektywność jej funkcjonowania.

Wyniki badań i sugestie naszych konsultantów znacznie ułatwią Państwu zarządzanie organizacją, co bez wątpienia przyczyni się do zwiększenia przewagi Państwa firmy na rynku.

Zobacz więcej: